Schenk jezelf de kracht van een touw

Therapie bij Touw

Het zit je niet mee

Als het je niet meezit in je leven, kan dat veel klachten veroorzaken. Spanningen, stress, neerslachtigheid, hoofdpijn, buik-en rugpijn, nekpijn, vermoeidheid, slapeloosheid, nachtmerries, agressie, angst, verdriet, moeilijkheden met je partner en kinderen. Je verliest kracht en voelt je breekbaar.

Ook iets voor jou

Er bestaan veel misverstanden over therapie. Je hoort wel eens dat je 'gestoord' of 'gek' moet zijn. Dat is onzin. Elk mens kan baat hebben aan psychotherapie.

Als je de stap naar een therapeut zet, dan mag je jezelf feliciteren. Het is immers een moedige stap.

Je hulpvraag staat centraal bij Touw. Je problemen en klachten vormen het uitgangspunt voor de begeleiding.

Help jezelf

Psychotherapie is een methode voor je klachten en problemen. Je bespreekt je klachten en moeilijkheden met een therapeut. Dat helpt om je beter te voelen. En als je je beter voelt, dan kan je:

• Je eigen keuzes maken
  • Anders omgaan met moeilijke situaties
  • Je leven weer zelf in handen nemen

Integratieve visie

Interactionele Vormgeving (I.V.) is een nieuwe vorm waarbij, vertrekkend vanuit een integratieve visie, verschillende therapeutische stromingen in interactie worden gebracht tot een nieuw model.

Beroepsgeheim

Alles wat je je therapeut vertelt, is vertrouwelijk. Dit houdt in dat een therapeut gebonden is aan beroepsgeheim. Hij mag niets vertellen over de inhoud van de gesprekken.

Overleg

Wel mag je therapeut van gedachten wisslen met collega-psychotherapeuten. Via dit overleg kan hij advies van anderen ontvangen waardoor hij je nog beter kan helpen. Ook de andere therapeuten zijn gebonden aan de geheimhoudingsplicht.

Je dossier

Een therapeut is verplicht een dossier bij te houden over het verloop van de therapie. Het dossier moet gedurende 10 jaar zorgvuldig bewaard worden.